Externa uppdrag och samarbeten för jur. dr. och universitetslektor Johan Axhamn

hus

Johan Axhamn, jur. dr, universitetslektor samt medlem och styrelseledamot i ACLU, har nyligen blivit inbjuden av riksdagens kulturutskott att tala om ”artificiell intelligens och upphovsrätt” vid riksdagens s.k. forskardag som äger rum den 18 april 2024. Vidare kommer han, med titeln vice delegationsledare, mellan den 13 och 24 maj 2024 delta som representant för Sverige i en diplomatkonferens om patent, genetiska resurser och traditionell kunskap. Diplomatkonferensen arrangeras av FN:s fackorgan för immaterialrätt (WIPO).

Vänligen klicka här för att komma till Johan Axhamns forskningssida (ny flik).