Utlysning av amanuenstjänst

Tulpaner framför Universitetshuset. Foto.

Nu utlyses en ACLU-tjänst som amanuens på centret

​​​​Till hösten ska ACLU anställa en ny amanuens då den nuvarande amanuensen tar examen till sommaren.

ACLU söker en student som avklarat kurserna i allmän förmögenhetsrätt, associationsrätt och konkurrensrätt samt civilrättens sociala dimension. Avklarade kurser i ekonomi utgör en extra merit. Sökande får gärna ha intresse för forskning. Den vi söker ska vara samarbetsinriktad och social. Vi förutsätter att den sökande har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Mer information om tjänsten samt ansökan finner du här