Ny bok: Tolkning av entreprenadavtal

Blommor framför universitetshuset i kvällsljus. Foto.

Anders Ingvarson och Marcus Utterström har skrivit en ny bok om avtalstolkning vid entreprenadavtal.

Författare: Advokat Anders Ingvarson och doktorand Marcus Utterström
Publikationsår: 2020
Bokförlag: Norstedts juridik

I Tolkning av entreprenadavtal behandlas praktiskt återkommande tolkningsfrågor som aktualiserar tolkning av villkor i andra kontraktshandlingar än Allmänna bestämmelser. Detta sker mot bakgrund av såväl Högsta domstolens praxis som avgöranden från underrätterna.

Boken riktar sig till praktiskt verksamma jurister samt ingenjörer och andra yrkesgrupper som regelbundet arbetar med entreprenadavtal. Den är också skriven för juridikstudenter.

Tryck här för mer information och för att köpa Tolkning av entreprenadavtal